ТЕСТ
Портал працює в тестовому режимі. Надайте свої пропозиції, як зробити його ще кращим.

Адміністративно-територіальний поділ

Місце Боярки в системі розселення

Боярка - місто районного підпорядкування Києво-Святошинського району. Місто розташоване в південно-західному напрямку, на відстані 23 км від існуючої межі м. Києва.

Боярка має вдале географічне положення. Зовнішні транспортні зв’язки м. Боярка з м. Києвом, приміською зоною, іншими населеними пунктами здійснюються залізничним і автомобільним транспортом.

До столиці можна дістатися залізницею за ЗО хв., а автотранспортом (маршрутним таксі) за 40 хв. У напрямку Києва і назад, кожні 5 - 10 хв. курсують 7 маршрутів, яким можна дістатися будь-якої околиці правого берега столиці. Місто має 4 маршрути маршрутного таксі. Вартість проїзду містом, станом на 01.01.16, становить 3 грн. 00 коп. Автотранспортний зв’язок м. Боярки із м. Києвом та населеними пунктами приміської зони забезпечується приміськими автобусними маршрутами та легковим індивідуальним транспортом. За 15 км у північному напрямі від Боярки розташовано аеропорт «Жуляни», що створює додаткові переваги для транспортного забезпечення міста.

Місто межує з Одеською трасою, має одну залізничну станцію Боярка і зупиночну платформу Тарасівка. На станції «Боярка» зупиняються електропоїзди підвищеного комфорту далекого прямування, і приміські електропоїзди. Наявні 5 відділень зв'язку, в одному з яких розташований переговорний пункт, з якого можна подзвонити до будь-якої точки земної кулі. Відділення зв'язку повною мірою забезпечують потреби населення.

Через місто проходить магістральна електрифікована двоколійна залізнична дорога Київ-Вишневе-Фастів, яка розділяє місто на дві частини, і є складовою частиною одного з головних вантажонапружених транспортних зв’язків країни: Хутір-Михайлівський - Київ (Дарниця) - Жмеринка - Одеса.

Залізниця розділяє місто на дві частини: Південно-східна частина (історична частина міста) - це житловий сектор приватної забудови (близько 7 тис. житлових будинків); Північно-західна частина (Нова Боярка) - більше ЗО багатоквартирних будинків і приватний сектор.

Близькість м. Боярки до м. Києва та зручні транспортні зв’язки з ним є причиною того, що місто в значній мірі виконує роль спального району Києва, оскільки з Боярки в м. Київ мають місце значні трудові потоки.

У той же час Боярка відіграє роль місцевого центру розселення: в зоні її впливу знаходяться села Тарасівка, Юрівка, Віта-Поштова, Забір’я, Білогородка, Бобриця, Жорнівка, Княжичі. Загальна кількість жителів, разом з Бояркою, складає понад 70 тис. осіб.

Боярка знаходиться в межах територій, де значною мірою проявляється вплив столичного чинника на масштаби і характер використання земель, трудових та інших ресурсів.

На території міста розміщено ряд установ загальнодержавного, обласного та районного значення.

Перспективні межі міст

Територія м. Боярка в існуючих межах, згідно обміру креслень управління земельних ресурсів у Києво-Святошинському районі - 998,7 га.

Територія міста в перспективних межах -1508,7 га.

До перспективних меж міста передбачається включити 510,0 га, у тому числі території:

  • Боярської міськради - 403,4 га;
  • Петрівської сільради - 38,2,0 га;
  • Боярського коледжу Національного університету біоресурсів та природокористування України - 68,4 га

Наведені показники територій прийняті на основі обміру картографічного матеріалу і підлягають уточненню при розробці проекту меж міста.

З метою вдосконалення управлінням суміжними територіями окремим питанням розглядалося питання проходження межі м. Боярка та с. Тарасівка вздовж залізниці.

Перспективна структурно-функціональна організація території міста формується на основі існуючої магістральної вулично-дорожньої мережі з активним використанням елементів екологічного каркасу. Основними планувальними осями є вулиці загальноміського значення: в Новій Боярці - Білгородська, Магістральна, Незалежності, Хрещатик, в Історичній Боярці - вул. Т. Шевченка та вул. Лейтенанта Кібенка.

Головною проблемою існуючої планувальної структури міста є відсутність переїздів через залізницю, що розрізає місто на 2 частини. Крім того, через місто проходить значний потік транзитного транспорту в напрямку м. Києва, сіл Білогородка, Забір’я та Бобриці.

Для вирішення цих питань пропонується:

  • будівництво трьох розв’язок в двох рівнях через залізницю: в створі вул. Білогородської, в створі вул. Незалежності, з вул. М. Грушевського;
  • будівництво об’їзної автодороги міста. Цей об’їзд буде з’єднувати всі виходи з міста до зовнішньої мережі автодоріг. Місце підключення цього об’їзду до Одеської траси планується в двох рівнях.

Це дозволить значно покращити рівень транспортного обслуговування міста, що в свою чергу обумовить реальну можливість підвищення рівня комфортності міського середовища.

Досягненню цієї мети буде сприяти також створення системи центрів обслуговування та формування системи зелених насаджень загального користування.